Recenze Xiaomi redmi note 8 3 32 GB

Recenze Redmi Note 8: nejlepší za peníze, ale ne bez chyb

V polovině ledna letošního roku se na trhu objevil první smartphone s 48megapixelovým fotoaparátem. Redmi Note 7. Uplynulo pouhých sedm měsíců a na trhu se objevil přijímač. Note 8 s téměř podobnými vlastnostmi, ale zároveň již získal až čtyři senzory hlavní kamery a některé další vylepšení.

Obrazovka

6,3palcový IPS panel má rozlišení Full HD (2340 x 1080 pixelů) a poměr stran 19,5: 9. Displej je schopen zobrazit 84% barevného gamutu NTSC, navíc společnost obdržela certifikát od TÜV Rheinland, který indikuje nízkou hladinu modrého světla.

Uvádí se, že displej je chráněn sklem s Gorilla Glass 5, ale po týdnu nošení smartphonu v různých kapsách se na něm objevily malé škrábance, viditelné pod určitým úhlem.

Ochranný film nebo sklo pro ty, kteří si chtějí zachovat původní vzhled smartphonu, nebudou zbytečným doplňkem.

Jinak na tento prvek Note 8 nemám žádné stížnosti. Automatické nastavení jasu funguje zcela logicky, maximální jas vás nebude nutit dívat se na obrazovku ani za jasného slunečního světla a minimální jas vám v noci nezaslepí oči. Na obrazovce je oleofobní povlak.

V nastavení je možné skrýt výřez pro přední kameru a výrobce ponechal možnost upravit teplotu barev, jak si přejete, a s aktualizací prostředí na MIUI 11 se objevil tmavý motiv.

recenze, xiaomi, redmi, note

Vzhled

Začněme rozměry, ve srovnání s předchůdcem se smartphone opravdu „nezotavil“: 190 gramů oproti 186. Na výšku se dokonce snížil na 158,3 mm oproti 159,21 mm (poznámka 7), zatímco šířka a tloušťka jsou téměř totožné (první obrázek patří poznámce 8): 75,3 mm / 75,21 mm a 8,35 mm / 8,1 mm.

Pokud se podíváte na přední panel, pak nevyniká ničím zvláštním, tenké rámečky po stranách, které jsou známé již v roce 2019, se promění v kapkovitý výřez pro přední kameru nahoře. Na levé straně je indikátor události, který svítí pouze bíle, a na pravé straně jsou senzory přiblížení / osvětlení.

Ve spodní části je rám o něco silnější, do kterého bylo vloženo logo „Redmi“, což je také docela obvyklé od oddělení této podznačky, od Xiaomi.

Zadní panel je prvním a hlavním důvodem pro použití pouzdra dodávaného se smartphonem:

• za prvé, je to sklo (2,5 D) a lesklé, takže sbírá otisky prstů docela ochotně a rizika vzniku „pavučiny“ trhlin při pádu jsou poměrně velká;
  • zadruhé vyčnívající hlavní kamera. V tomto okamžiku se tloušťka smartphonu zvýší na 11 mm a přítomnost malých výčnělků v celém pouzdře chrání tento důležitý prvek před poškrábáním;
  • za třetí, kromě níže uvedeného loga společnosti existuje velké množství nápisů a jejich „ochrana“ je pro oko méně nápadná.

Po stranách jsou tlačítka pro ovládání hlasitosti a také vypínač pro zapnutí / vypnutí smartphonu (vpravo), zatímco zásobník pro SIM karty a paměťové karty (samostatný slot) je vlevo.

Spodní strana zleva doprava: reproduktor, port USB typu C, mikrofon a 3,5 mm konektor a nahoře je infračervený port a další mikrofon pro potlačení šumu.

Pokud jde o ergonomii smartphonu, ovládací klávesy a skener otisků prstů jsou umístěny na pohodlných místech a nemusím je dosahovat. Hmotnost je samozřejmě okamžitě cítit, ale vzhledem k přítomnosti 4000 mAh baterie z toho není úniku.

Výkon

Na rozdíl od Redmi Note 7, který byl na trh dodáván s již populárním, ale spíše „starodávným“ procesorem. Snapdragon 660, je Note 8 vybaven procesorem Snapdragon 665. Jedná se o stejných 8 jader, pouze s maximální taktovací frekvencí ne 2,2 GHz a 2,0 GHz, ale procesor je vyroben podle 11 nm procesní technologie (660 má 14 nm) a bylo také aktualizováno grafické jádro, nyní je to Adreno 610.

Vzhledem k tomu, že rozdíly mezi těmito dvěma „kameny“ nejsou nijak zvlášť výrazné, pak byste neměli počítat se silným zvýšením výkonu. Stojí za zmínku, že rozhraní je pravidelně zasíláno, aby „přemýšlelo, v jaké formě to pro vás bude lepší“ (zjevně kvůli dočasné vlhkosti MIUI a samotného zařízení), a v nejpopulárnějších hrách, jako v případě Snapdragon 660, nejsou žádné zvláštní problémy.

V mém případě minimum: 3 GB RAM (LPDDR4X), stejně jako 32 GB úložiště (UFS 2.1), ale můžete si vybrat kombinace 4 GB 64 GB nebo dokonce 6 GB 128 GB.

Pokud vezmeme v úvahu zejména senzační Call of Duty: Mobile, na rozdíl od Mi A2 se Snapdragon 660, který má průměrnou maximální grafickou úroveň, v Note 8 můžete nastavit grafiku na nejvyšší úroveň. Pohodlně však můžete hrát, pouze když zvolíte stejné nastavení média jako starý Mi A2. Protože jinak se režim „Battle Royale“ promění v prezentaci s neustálým zastavením a zpomalením.

Kromě toho nyní vidím takový problém. při spuštění hry zmizí připojení k serveru, pokus o opětovné připojení nefunguje, ale pokud současně přejdete ze hry do nabídky aplikací na pozadí a okamžitě se vrátíte ke hře, pak se obnoví připojení k serveru.

Call of Duty: Problém s připojením k mobilnímu serveru

Tradičně během testu baterie používám World of Tanks: Blitz a při vysokých nastaveních po dobu více než 5 hodin FPS neklesl pod 40.

Ve srovnání s Mi A2, který jsem používal dříve, má Note 8 jednu důležitou výhodu. senzory přiblížení / osvětlení, stejně jako reproduktor jsou na jedné straně a když si vezmete smartphone, který chcete hrát, nebudete blokovat zvuk, nebo nahlédnout do obrazovky pro snížení jasu, když je zakrytý světelný senzor (pokud je zapnutá automatická regulace jasu).

Fotoaparáty

Smartphone má dva fotoaparáty. hlavní s rozlišením 13 megapixelů (f / 2,2), dvoutónový LED blesk a automatické zaostřování s fázovou detekcí a přední s 5 megapixely (f / 2,0), oba mohou natáčet Full HD video. Přinejmenším ve srovnání s poslední generací změn. přidali dvojitý blesk a naučili „front-end“ natáčet video ve Full HD, soudě podle obrázků, moduly zůstaly nebo stejné.

Fotografie pořízené v automatickém režimu

To znamená, že fotografie pořízené během dne, venku nebo v dobře osvětlených místnostech budou vysoce kvalitní, s dostatečnými detaily, přirozenou reprodukcí barev a správným vyvážením bílé.

Poznamenáváme také rychlý provoz automatického zaostřování s fázovou detekcí a tradičně vysoce kvalitní implementaci režimu HDR.

ČÍST  Jak zjistit Mi účet podle telefonního čísla

Ukázkové snímky pořízené předním fotoaparátem

Večerní nebo noční fotografie vypadají méně působivě. pokles detailů, zaostření trvá mnohem déle. V obtížných podmínkách fotografování nemají levné smartphony nic proti vlajkovým lodím.

Softwarové prostředí a funkce použití

Na smartphonu běží MIUI 7.1 založené na Androidu 5.0.2. Při upgradu z MIUI 7 na MIUI 7.1 se funkčnost prostředí nezměnila, alespoň jsem nemohl najít žádné viditelné změny. máme stejný firmware s rozhraním, kde jsou všechny nainstalované aplikace umístěny na pracovní plochy a tříděny do složek. K dispozici je podpora motivů, které mění ikony aplikací, design vestavěných programů, nabídka nastavení. Systém umožňuje flexibilně konfigurovat mnoho parametrů, včetně provozu aplikací na pozadí, práce s oznámeními, přístupu programů k osobním údajům a mobilního internetu. to je užitečné pro ty, kteří si chtějí vše přizpůsobit sami.

Bohužel v posledním roce došlo v politice Xiaomi ke změnám, které snižují použitelnost jejích zařízení. V době psaní tohoto článku je pro zařízení k dispozici pouze oficiální čínský firmware (bez lokalizace a služeb Google) a firmware přeložený komunitami fanoušků. Přirozeně nás zajímá druhá možnost, ale k jejich instalaci musíte použít počítač a software Flash Tools nebo se zapojit do postupu pro odemčení bootloaderu a instalace obnovy od jiného výrobce. to není příliš výhodné.

Pracovní doba

Baterie 4000 mAh je instalována v nerozebíratelném pouzdře (o 1000 mAh více než v Redmi Note 2). Od smartphonů s prostornými bateriemi vždy očekáváte nějaký druh záznamu, ale skutečný provozní čas se zvýšil úměrně s kapacitou (zbytek komponent se podmíněně nezměnil).

Při průměrném zatížení může Redmi Note 3 vydržet dva celé dny se 4 hodinami aktivní obrazovky. Ve většině případů, když jsem použil smartphone ve svém obvyklém režimu, fungoval den a půl a zobrazoval 5,5 hodiny obrazovky. Obvykle můj profil používání zahrnuje synchronizaci dvou účtů Google, používání mobilního internetu, chatování ve Viberu atd. čtení. minimální telefonní hovory, nějaká hudba, videa z YouTube, synchronizace krokoměru přes Bluetooth. zatížení není záznam, ale zcela dostačující.

Sdílet na sociálních sítích:

Události probíhající na místních trzích jsou pro běžné ukrajinské kupce málo zajímavé, pokud se nejedná o čínský trh. Meizu M1 a M2 Note, Xiaomi Redmi Note 2, Meizu M1 Metal a Xiaomi Redmi Note 3. všechny tyto smartphony byly vytvořeny s očekáváním obrovského místního trhu a konkurovat místním hráčům, ale i zde se staly velmi populární. Do konce roku 2015 se objevilo jednoduché schéma. populární hromadný smartphone by měl být levný, produktivní, s běžnými fotoaparáty, obrazovkou a baterií, a ještě lépe, pokud má kovové pouzdro a například snímač otisků prstů. Jak jste již pochopili, dnes budeme hovořit právě o takovém zařízení.

Hovory, multimédia

Xiaomi Redmi Note 3 podporuje simultánní provoz dvou MicroSIM na základě jednoho rádiového modulu. Nastavení jejich práce je standardní. můžete nastavit „SIM“ pro hovory a internet, ikony dvou SIM karet se zobrazují v aplikacích Telefon a Zprávy. Oba mohou pracovat v sítích 3G a 4G. tyto parametry jsou uvedeny v nastavení. Pro každou kartu můžete nastavit vlastní melodii příchozího hovoru a zprávy.

Nejsou žádné komentáře týkající se kvality příjmu signálu mobilních sítí nebo hlasitosti reproduktorů, citlivosti mikrofonu na smartphone. vše funguje podle očekávání. Samostatně si můžeme všimnout oba reproduktory. mluvený reproduktor má dobrou rezervu hlasitosti a reproduktor hovoru je hlasitý a vysoce kvalitní, ve většině situací se nepřekrývá nebo není úplně tlumený.

Vibrační výstraha je střední síly, někdy ji možná ani necítíte. Nemá nejpříjemnější, mírně chrastící vibrace, například jsem vibrace vypnul při stisknutí dotykových kláves, i když ve většině případů ne. Kvalita přehrávání hudby je na obvyklé průměrné úrovni. dobrá hlasitost, vše v pořádku s detaily, žádný cizí hluk.

Design

Xiaomi Redmi Note 3 je první zařízení v rozpočtové řadě Redmi s neoddělitelným kovovým tělem. Je to také jeden z nejkovičtějších smartphonů společnosti, protože dříve byl omezen pouze na boční rámečky nebo rámeček skrytý pod plastem, ale zde hliníkové kryty většinu zadní.

Dole i nahoře jsou malé plastové vložky. jsou potřebné pro normální provoz antén. Uspořádání funkčních prvků je pro společnost tradiční, pohodlné. Nad obrazovkou je reproduktor, kamera, sada senzorů a oznamovací dioda, pod displejem tři dotykové klávesy s bílým podsvícením.

Na levé straně je zásobník pro dvě MicroSIM, na pravé straně jsou tlačítka napájení a hlasitosti. Nahoře najdete 3,5 mm konektor, mikrofon s potlačením hluku a infračervené okno, dole. hlavní mikrofon a konektor MicroUSB. Ten druhý, stejně jako mnoho jiných Xiaomi, je posunut do strany.

Hlavní fotoaparát, blesk a snímač otisků prstů byly umístěny vzadu, všechny jsou orámovány úhlednými úkosy a uvnitř jsou minimálně zapuštěné. V dolní části. široká síť multimediálního reproduktoru.

Smartphone je k dispozici ve třech barvách: tmavě šedá, stříbrná a zlatá.

Z hlediska kvality sestavení nejsou na zařízení žádné stížnosti. Nedemontáž pouzdra automaticky zaručuje určitou tuhost konstrukce a části našeho smartphonu jsou navzájem dokonale sladěny. Pokud však nastavíte cíl a silným otočením pouzdra dosáhnete minimální vůle nebo pískání. stále to není iPhone.

Je těžké zdůraznit jakékoli vlastnosti ergonomie Redmi Note 3. máme zařízení s rozměry typickými pro jeho úhlopříčku, průměrnou hmotnost a tloušťku těla. Rohy jsou zaoblené, takže smartphone dobře padne do dlaně a s určitým napnutím jej lze použít jednou rukou. V zimě je pokožka rukou suchší, takže v některých situacích se tělo ukáže jako kluzké, ale zde je vše individuální.

Pokud porovnáme Redmi Note 2 a 3, došlo v designu k mnoha dobrým změnám. Kvůli neoddělitelnému tělu jsme se zbavili pískání a vůle krytu, které se někdy objevily u poslední generace, a díky kovové zadní části vypadá a vypadá smartphone dražší, než ve skutečnosti je.

Hardwarová platforma, snímač otisků prstů

Xiaomi Redmi Note 2 byl postaven na základě platformy MediaTek Helio X10. úspěšného osmijádrového čipu (jádra Cortex-A53 s frekvencí 2 GHz) s výkonnou grafikou PowerVR G6200, takže na novém radikálně nic nezměnili chytrý telefon. Podstatné změny lze připsat pouze opuštění slotu pro paměťovou kartu microSD a skutečnosti, že starší verze s 32 GB RAM je nyní vybavena 3, ne 2 GB RAM. Jak se na moderní zařízení hodí, Redmi Note 3 má Wi-Fi 802.11 a / b / g / n / ac (2,4 5 GHz), Bluetooth 4.1 a GPS / GLONASS. K dispozici je také FM rádio a infračervený port pro ovládání domácích spotřebičů.

Poprvé se v produktech Xiaomi objevil skener otisků prstů. Stejně jako zařízení Nexus nebo smartphony Huawei je umístěn na zadní straně pod fotoaparátem. Společnost tvrdí, že rozpoznávání otisků prstů trvá 0,3 sekundy. To vše je velmi podobné pravdě.

ČÍST  Xiaomi sní o rozdílech v9 a v9p

Do smartphonu lze uložit pět otisků prstů a přesnost a rychlost rozpoznávání jsou srovnatelné s iPhone 6s. stačí se dotknout skeneru, smartphone se odemkne, obrazovka se zapne a dostanete se na plochu.

Neexistují žádné stížnosti na rychlost rozhraní, plynulost animace nebo výkon ve hrách, tento relativně levný smartphone může dokonce konkurovat vlajkovým lodím. Ale stojí za zvážení trochu obžerství prostředí MIUI, systém vyžaduje asi 1 GB RAM, takže pokud potřebujete sklad, je lepší dát přednost starší verzi s 3 GB RAM a 32 GB ROM (my testováno právě tento).

Recenze levného smartphonu Redmi Note 8T

V uplynulém roce společnost Xiaomi, jako obvykle, vydala velké množství různých smartphonů, zaměnila uživatele s přejmenováním a přemístěním linek a slíbila revizi cenové politiky svých špičkových zařízení, což nebylo pomalé, aby ovlivnilo Mi Note 10 Pro, který se objevil v oficiálním ruském maloobchodu za bezprecedentní 45 000 rublů Xiaomi, a později na vlajkové lodi Mi 10.

Ale přesto, bez ohledu na to, jak se výrobce pokusí zvrátit příliv, v myslích milionů uživatelů jsou produkty Xiaomi silně spojeny s dostupnou cenou. A je dobré, že to stále platí: Redmi Note 8T je jen jedním z velmi cenově dostupných smartphonů, jejichž cena navíc za několik měsíců dokázala znatelně poklesnout. Co je toto levné mobilní zařízení s pěti fotoaparáty a podporou NFC schopné, budeme v této recenzi uvažovat.

Vzhled a použitelnost

Redmi Note 8T nedostal drahý design, tento smartphone s velmi jednoduchou geometrií těla, plastovým bočním rámem a zcela plochým předním a zadním panelem vypadá přesně za své peníze, nevypadá dražší než jeho úroveň.

V ruce by se smartphone, dokonce i s takovým baculatým a rustikálním tělem o hmotnosti 200 gramů, dobře držel díky širokým bočním okrajům, které se zde díky Bohu nezúžily. Smartphone se však stále ukázal jako velmi kluzký, protože plast bočního rámu je hladký a lesklý. Proč je lesk je naprosto nepochopitelné. Boky musely být matné, nezanechávající stopy a neklouzavé.

Blok čtyř kamer vzadu vyčnívá znatelně za povrch, takže smartphone neleží stabilně na stole. Skener otisků prstů je umístěn zde, na zadní straně, nejsou na něj žádné stížnosti.

Přední kamera je skrytá v zářezu slzy na obrazovce. Zabírá velmi málo místa, ale existují uživatelé, kteří jsou znervózněni i tak malým výřezem. Skutečnost, že zařízení nemá světelný indikátor pro oznámení, je však velkou nevýhodou. Zejména s ohledem na obrazovku IPS.

Boční tlačítka se hmatově neliší, ale jsou dobře umístěna na jedné bočnici, mají příjemné pružné cestování, obecně na ně nejsou žádné stížnosti.

Vady designu jsou částečně kompenzovány tříslotovým zásobníkem, do kterého můžete současně vložit dvě karty Nano-SIM a paměťovou kartu microSD. Podporovány karty vyměnitelné za provozu.

Ve spodní části je reproduktor, mikrofon, konektor USB Type-C a 3,5 mm audio výstup pro sluchátka.

Nahoře je další mikrofon a IR vysílač. Mezi předinstalovanými programy je dálkové ovládání Mi pro emulaci dálkového ovládání.

Redmi Note 8T se dodává ve třech barvách: bílé, modré a černé (Moonlight White, Starscape Blue, Moonshadow Gray). Pouzdro na smartphone neobdrželo plnou ochranu před prachem a vlhkostí.

Obrazovka

Redmi Note 8T je vybaven IPS displejem s úhlopříčkou 6,3 palce a rozlišením 2340 × 1080 pokrytým sklem Corning Gorilla Glass 5. Fyzické rozměry jsou 67 × 146 mm, poměr stran. 19,5: 9, hustota bodů. 409 ppi. Šířka rámečku kolem obrazovky je 4 mm po stranách, 5 mm nahoře a 9 mm dole, rámeček je pro dnešek široký.

Přední povrch obrazovky je vyroben ve formě skleněné desky se zrcadlovým povrchem, odolný proti poškrábání. Soudě podle odrazu objektů jsou antireflexní vlastnosti obrazovky lepší než u Google Nexus 7 (2013) (dále jen Nexus 7). Pro přehlednost je zde fotografie, na které se na vypnutých obrazovkách odráží bílý povrch (nalevo. Nexus 7, napravo. Redmi Note 8T, poté je lze odlišit podle velikosti):

Obrazovka Redmi Note 8T je znatelně tmavší (jas na fotografiích je 104 oproti 114 pro Nexus 7). Zdvojnásobení odražených objektů na obrazovce Redmi Note 8T je velmi slabé, což naznačuje, že mezi vrstvami obrazovky (konkrétněji mezi vnějším sklem a povrchem matice LCD) není vzduchová mezera (obrazovka typu OGS. Jedno skleněné řešení). Vzhledem k menšímu počtu hranic (například sklo / vzduch) se značně odlišnými indexy lomu vypadají tyto obrazovky lépe v podmínkách intenzivního okolního světla, ale jejich oprava v případě prasklého vnějšího skla je mnohem dražší, protože celá obrazovka musí být změněno. Na vnějším povrchu obrazovky je speciální oleofobní (odpuzující mastnota) povlak (lepší účinnost než Nexus 7), takže otisky prstů jsou mnohem snáze odstranitelné a objevují se pomaleji než v případě běžného skla.

S manuálním ovládáním jasu as bílým polem na celou obrazovku byla maximální hodnota jasu za normálních podmínek asi 470 cd / m² a při velmi jasném světle stoupne na 630 cd / m². Maximální jas je velmi vysoký a vzhledem k vynikajícím antireflexním vlastnostem by měla být čitelnost obrazovky dobrá i za slunečného dne venku. Minimální hodnota jasu je 1 cd / m², takže v úplné tmě lze jas snížit na pohodlnou hodnotu. Za přítomnosti automatické regulace jasu světelným senzorem (je umístěn napravo od výřezu předního reproduktoru, velmi blízko k hornímu okraji předního panelu). V automatickém režimu se při změně okolních světelných podmínek jas obrazovky zvyšuje i snižuje. Funkce této funkce závisí na poloze posuvníku nastavení jasu: pomocí něj se může uživatel pokusit nastavit požadovanou úroveň jasu za současných podmínek. Pokud nezasahujete, pak v úplné tmě funkce automatického jasu sníží jas na 7,5 cd / m2 (nízký), v kanceláři osvětlené umělým světlem (asi 550 luxů) jej nastaví na 100 cd / m2 (normální) a podmíněně na přímém slunečním světle dosahuje jas 630 cd / m² (maximum, tak by to mělo být). Mírně jsme zvýšili jas v úplné tmě a za výše uvedené tři podmínky jsme dostali 15, 120 a 630 cd / m², tento výsledek byl pro nás v pořádku. Ukázalo se, že funkce automatického řízení jasu funguje adekvátně a umožňuje uživateli přizpůsobit svou práci individuálním požadavkům. Při jakékoli úrovni jasu neexistuje žádná významná modulace podsvícení, takže nedochází ani k blikání obrazovky.

Tento smartphone používá matici typu IPS. Mikrografy ukazují typickou subpixelovou strukturu IPS:

Pro srovnání si můžete prohlédnout galerii mikrofotografií obrazovek používaných v mobilní technologii.

Obrazovka má dobré pozorovací úhly bez výrazného posunu barev, a to i při velkých odchylkách pohledu od kolmice na obrazovku a bez inverze odstínů. Pro srovnání zde uvádíme několik fotografií zobrazujících stejné obrázky na obrazovkách Redmi Note 8T a Nexus 7, zatímco jas obrazovek byl původně nastaven na přibližně 200 cd / m² a vyvážení barev na fotoaparátu bylo vynuceno na 6500 K.

ČÍST  Jak přenést hudbu z iPhone na iPhone

Všimněte si dobré rovnoměrnosti jasu a barevného tónu bílého pole.

Barvy na obrazovce Redmi Note 8T mají o něco vyšší sytost než přirozenou, barevné vyvážení Nexus 7 a testované obrazovky se liší. Fotografie byla pořízena v případě automatického profilu v nastavení obrazovky:

V případě nasyceného profilu nejsou patrné žádné výrazné rozdíly oproti automatickému profilu, a když je vybrán standardní profil, je sytost barev o něco menší a mírně se změní vyvážení barev:

Nyní v úhlu přibližně 45 stupňů k rovině a po straně obrazovky:

Je vidět, že barvy se na obou obrazovkách příliš nezměnily, ale u Redmi Note 8T se kontrast díky silnému černému zvýraznění ve větší míře snížil.

Jas pod úhlem na obrazovkách se snížil (nejméně 5krát, na základě rozdílu v expozici) a snížil se přibližně stejně. Černé pole je při odchýlení podél úhlopříčky silně zesvětleno, ale zůstává podmíněně neutrální šedé. Níže uvedené fotografie to dokazují (jas bílých oblastí ve směru kolmém k rovině obrazovek je stejný!):

Při pohledu z kolmého pohledu je uniformita černého pole vynikající:

Kontrast (přibližně ve středu obrazovky) je vysoký. přibližně 1160: 1. Doba odezvy na přechod černo-bílo-černá je 21,5 ms (10 ms zapnuto, 11,5 ms vypnuto). Přechod mezi šedými tóny 25% a 75% (na základě číselné hodnoty barvy) a zpět trvá celkem 38 ms. Křivka gama, vynesená pomocí 32 bodů se stejnými intervaly, pokud jde o číselnou hodnotu odstínu šedé, neodhalila blokádu ani ve světlech, ani ve stínech. Exponent funkce přibližného výkonu je 2,18, což je blízko standardní hodnotě 2,2. V tomto případě se skutečná křivka gama mírně odchyluje od energetické závislosti:

Toto zařízení má dynamické přizpůsobení jasu podsvícení s nenápadnou závislostí na čase a na povaze zobrazeného obrazu. Výsledkem je, že získaná závislost jasu na odstínu (křivka gama) nemusí odpovídat křivce gama statického obrazu, protože měření byla prováděna se sekvenčním výstupem šedých odstínů téměř na celé obrazovce. Z tohoto důvodu jsme řadu testů. stanovení kontrastu a doby odezvy, porovnání černého osvětlení v úhlech. provedli (ale jako vždy) při zobrazování speciálních šablon s konstantním průměrným jasem a ne jednobarevnými poli napříč celou obrazovku. Obecně platí, že taková přepínatelná korekce jasu neudělá nic jiného než škodu, protože neustálá změna jasu obrazovky může přinejmenším způsobit určité nepohodlí.

Barevný gamut v případě automatického profilu je o něco širší než sRGB:

Když vyberete profil, standardní pokrytí se zkomprimuje na hranice sRGB:

Обзор Xiaomi Redmi Note 8 3/32 | Честный отзыв & тест!

Spektra ukazují (automatický profil), že maticové filtry přiměřeně promíchávají komponenty dohromady:

Současně jsou hrbolky zelené a červené relativně dobře oddělené, což vede k určitému rozšíření barevné škály.

Ve výchozím nastavení je teplota barev vysoká, přibližně 8500 K. V tomto zařízení je však možné při výběru profilu Auto upravit vyvážení barev úpravou odstínu pomocí tečky na barevném kolečku nebo výběrem přednastavených možností. Oprava se navíc provede automaticky, když vyberete standardní profil.

Výsledek v druhém případě je dobrý (viz grafy níže), protože teplota barev se blíží standardním 6500 K a odchylka absolutního černého tělesa (ΔE) od Spectra na většině šedé stupnice je pod 10, což je považován za dobrý indikátor pro spotřebitelské zařízení. Současně se barevná teplota a ΔE od stínu ke stínu mírně liší. to má pozitivní vliv na vizuální posouzení vyvážení barev. (Nejtmavší oblasti šedé stupnice lze ignorovat, protože tam není příliš důležité vyvážení barev a chyba v měření barevných charakteristik při nízkém jasu je velká.)

V nastavení můžete snížit intenzitu modré komponenty:

Jasné světlo v zásadě může narušit cirkadiánní rytmus (viz článek o iPadu Pro s 9,7palcovým displejem), ale vše je vyřešeno úpravou jasu na pohodlnou úroveň a nedochází k žádnému zkreslení vyvážení barev, snížení příspěvku modrého významu.

Shrnutí: obrazovka má velmi vysoký maximální jas (630 cd / m²) a má vynikající antireflexní vlastnosti, takže zařízení lze bez problémů používat venku i za slunečného letního dne. V úplné tmě lze jas snížit na pohodlnou úroveň (až na 1 cd / m²). Je také přijatelné použít režim s automatickým nastavením jasu, který funguje adekvátně. Mezi výhody obrazovky patří přítomnost účinného oleofobního povlaku, žádná vzduchová mezera ve vrstvách obrazovky a žádné viditelné blikání, vysoký kontrast a vynikající rovnoměrnost černého pole, stejně jako barevná škála sRGB a dobré vyvážení barev (po výběru požadovaného profilu). Nevýhodou je nízká stabilita černé k odchylce pohledu od kolmice k rovině obrazovky. Vzhledem k důležitosti charakteristik pro tuto konkrétní třídu zařízení lze kvalitu obrazovky považovat za vysokou.

Fotoaparát

Redmi Note 8T je vlastníkem takzvané „quad camera“, protože je nyní zvykem volat smartphony se čtyřmi zadními moduly. Dva moduly (se stejnými vlastnostmi. 2 Mp, 1 / 5,0 ″, 1,75 μm, f / 2,4) se však používají pouze k měření hloubky scény a makrofotografie, takže ve skutečnosti existují pouze dva hlavní pracovní moduly. hlavní a širokoúhlé, bez teleobjektivu.

Redmi Note 8. Брать или не брать?

Nastavení zahrnuje manuální, automatické HDR, panoramatické, portrétní, noční a slo-mo. Neexistuje žádná nativní možnost ukládat obrázky do formátu RAW, ale k tomu můžete použít programy třetích stran.

Hlavní fotoaparát má 48megapixelový modul Sony IMX586 (1 / 2,0 ″, 0,8 μm) a objektiv f / 1,8 se zorným úhlem 79,4 °. K dispozici je autofokus fázové detekce PDAF, ale žádná optická stabilizace. Ve výchozím nastavení fotoaparát fotografuje na 12 megapixelů s funkcí binning (inteligentní kombinace 4 pixelů v 1) a režim maximálního rozlišení 48 megapixelů je velmi výhodné zapínat přímo z karuselu režimu, aniž byste museli přejít do nastavení. Nyní vidíme smartphony s 48megapixelovým fotoaparátem velmi často, zkušenosti se nashromáždily a musím říci, že Redmi Note 8T není nejhorší mezi svými spolužáky. Malé detaily na 48megapixelových fotografiích nelze vidět, vždy se ukáží jako rozmazané a trochu rozmazané. A přímé srovnání s 12 Mp snímky ukazuje, že 48 Mp snímkům chybí více detailů. Proto není důvod fotografovat v tomto rozlišení, protože pouze „zesiluje obraz“.

RONVIL.ME 2021